IRC-Galleria

ÄÄÄLauantai 27.03.2010 03:56

Lehtien paino on tunnin myöhässä :(((

Tahtoo pomppimaan! >_<

Voi eka iki-ihq-oma työvuoro, ala jo <3

Ja perjantain kunniaksiPerjantai 26.03.2010 08:55

Olen käyttänyt melkein koko yön siihen, että suunnittelin Lahteen raitiotie- ja lähijunajärjestelmät O_o

Ja lopputulos on:

1 (Laune-R.as.-Keskusta-Voimakatu)

(Tapparakatu - Launeenkatu - Apilakatu - Ajokatu - P. Liipolankatu) - Uudenmaankatu - Vesijärvenkatu - Aleksanterinkatu - Lahdenkatu - Heinlammintie - Vipusenkatu - Voimakatu

2A (Paavola-L.as.-Asemantausta-Paavola)

Laaksokatu - Saimaankatu - Niemenkatu - Ankkurikatu - Vesijärvenkatu - Lahdenkatu - Hollolankatu - Helsingintie - Tapparakatu - Saksalankatu - Iso-Paavolankatu

2B vastakkaiseen suuntaan

3A (R.as.-L.as.-Asemantausta-R.as.)

Vesijärvenkatu - Aleksanterinkatu - Jalkarannantie - nyk. Salpausselän rata - Sorvarinkatu - Tapparakatu - Kaarikatu - Huovilankatu - Uudenmaankatu

3B vastakkaiseen suuntaan

4 (Saksala-R.as.-Lepola)

(Pajukatu - Tammikatu) - Poppelikatu - Vanhanradankatu - Saksalankatu - Uudenmaankatu - Vesijärvenkatu - Lahdenkatu - Mukkulankatu - Kujanpätkä - Lepolankatu - Rinkelikatu

5 (Möysän asema - Kiikkula)

katu, jota ei irl ole - Ala-Tonttilankatu - Ahtialantie - Karjalankatu - Aleksanterinkatu - Jalkarannantie - Kiikkulankatu - (Pahkakatu - Naavakatu)

6 (R.as.-Metsäkangas)

(Radiomäenkatu - Puistokatu - Salininkatu - R.as. edusta - Rautatienkatu) - Harjukatu - Vesijärvenkatu - Päijänteenkatu - Lahdenkatu - Hollolankatu - Hämeenlinnantie - Kasakkamäentie - (Petsamonkatu - Rakuunankatu - Hakkapeliitankatu)


Lähijunien asemat (asemavaraukset):

Lahti - Sopenkorpi - Halkomäki - Okeroinen - Nostava - (Vähäjoki) - Hakosilta - Herrala

Lahti - Lotila - (Pippo) - (Pakkamäki) - Tyrämäki - (Kotkanmäki) - Virenoja - (Villi) - Orimattila - Käkelä

Lahti - Joutjärvi - Möysä - Rekolanpohja - Myllypohja - Ahtiala - Kunnas - Seesta - (Ronninpohja) - (Kuirukorpi) - Vierumäki - Myllykylä - Myllyoja - Sinilähde - Vahravuori - Heinola - Aapelinpelto - Vuohkallio - Luhtapauni - Heinolan kk - Pirholankangas

Möysä - Voimakatu - Metsäpelto - Holma - Soltti - Lepistönmäki - Rajaharju - Kalliola - (Paimela) - (Joenkulma) - (Helkala) - Suontausta - Anianharju - Vääksy

Lahti - Lakkilanharju - Villähde - Haravakylä - Eskola - Nastola - Selkosaari - Uusikylä


Ja nää suunnitelmat alkaa mennä niin megalomaanisiksi etten jaksa enää kustannuksiakaan laskea :D

T: nimim. "tämänkin yön olisi voinut toisin käyttää"

voi kürpåKeskiviikko 24.03.2010 17:59

Huomenna on lineaarialkepran tentti. :(

Opiskelumotivaationi muutos lienee kuvattavissa matriisina, jonka kaikki ominaisarvot ovat pienempiä kuin yksi. :f

Tai jopa negatiivisia, mutta kuitenkin suurempia kuin miinus yksi!

Oi kuinka odotankaan lauantaiyötä, pääsee pomppimaan ^^

Sen kunniaksi, että heräsin!Keskiviikko 24.03.2010 06:24

Liikennesuunnitelmat jatkuu :)

Suonenjoki-Siilinjärvi -lähijunaliikenteen lisäksi onnistuin tunkemaan suunnitelmaani Kuopioon neljä raitiolinjaa:

1: KYS Piha - (menn. Niuvantie - Savilahdentie / tull. Puijonlaaksontie) - Niiralankatu - Tulliportinkatu - (menn. Vuorikatu / tull. Haapaniemenkatu) - Asemakatu - Maaherrankatu - Pohjolankatu - Lönnrotinkatu - Kullervonkatu - Männistönkatu - ( menn. Sandelsinkatu / tull. Dunckerinkatu ) - Malminkatu

2: Prisman piha - Savilahdentie - Tasavallankatu - Tehdaskatu - Jynkänkatu - puisto - Presidentinkatu - Puistokatu - Tulliportinkatu - (menn. Vuorikatu / tull. Haapaniemenkatu) - Rautatieasema

3A/B: Asemakatu - Puistokatu - Tulliportinkatu - Niiralankatu - Huuhankatu - Välikatu - Valkeisenkatu - Alavantie - Siikaniemenkatu - Saaristokatu - Haapaniementie - Tasavallankatu - (menn. Maria J. k. - Puijonkatu - Minna C. k. / tull. Haapaniemenkatu - Kauppakatu) - Satamakatu - Itkonniemenkatu - Asemakatu


Lähijuna- sekä raitiovaunuliikenne mahdollistaisi lukuisia muutoksia linja-autoliikenteessä:

Linjat 1, 10, 15, 25, 27, 29, 30 ja 31 pois

Linja 4 oikaisisi KYS:n edestä suoraan Puijon risteykseen
Linja 5 ajaisi vain Puijonlaaksosta keskustaan
Uusi linja no. 6 ajaisi Rönöstä Keskustan, Niiralan, Tasavallankadun ja taas Keskustan kautta Rönöön (melkein osa nyk. linjasta 1)
Linjan 23 reitti olisi linjan 21 reitti Inkilänmäeltä Tulliportinkadulle, sitten nykyinen reitti Tulliportinkadulta Saaristokatua ja Lehtoniementietä, sitten Petosentie - Pirtintie - Hulkontie - Pyörönkaari - Pitkälahdentie- Hulkontie - Pitkälahden asema
Linja 24 ajaisi Keskusta - Kuhanen - Ritisenlahti - Sotkanniemi - Humalajoki - Vehmasmäki - Pellesmäki - Kurkimäki - Pihkainmäki.


Ja lähijunaliikenteen vaatima infra maksaisi n. 200 milj. €, raitiovaunuliikenteen n. 75 milj. €. Lähijunien liikennöinti 30 000 €/pvä, raitiovaunujen 20 000 €/pvä. Linja-autoliikenteen kustannukset tippuisivat ainakin 10 000 €/pvä, tarkemmin en osaa sanoa :D

Kannattavaa tämä olisi vähintäänkin, mikäli radan varressa suoritettaisiin täydennysrakentamista (nyk. linja-autoaseman seutu, Rättimäki, Kolmisoppi, Pitkälahti, Vuorela, Toivala) sekä mahdollisesti uusia lähiöitä (Jälä, Lapinmäki, Palomäki).


Ja nyt, haaveilu loppukoon. Opiskelemaan ->

Lövers <3Sunnuntai 21.03.2010 20:13

Would you like to have a steak of liver, or a steak of lover?

Maukasta löveriä tarjolla, tulkaa hakemaan ^^ bileet jatkuu :DDD
Lauantaina bileet täällä? :)

Tylsyyden kunniaksiKeskiviikko 17.03.2010 16:18

Suunnittelin tässä suurnopeusradan, jota pitkin pääsisi Espoon asemalta
- 12 minuutissa Karkkilaan
- 28 minuutissa Humppilaan
- 45 minuutissa Kokemäelle
- 55 minuutissa Poriin
- 1h 25 minuutissa Närpiöön
- 1h 45 minuutissa Vaasaan

Olettaen, että junat pääsisivät ajamaan Helsingistä asti (nykyisillä nopeuksilla alkumatka), ja vaihtoaika olisi 5 min, minimimatka-ajat junalla muuttuisivat seuraavasti:

Hki-Humppila 1h 53min -> 46 min
Hki-Toijala 1h 24min -> 1h 15min
Hki-Loimaa 2h 6min -> 1h 3min
Hki-Kokemäki 2h 53min -> 1h 3min
Hki-Vammala 2h 28min -> 1h 32min
Hki-Karkku 2h 17min -> 1h 43min
Hki-Harjavalta 3h 1min -> 1h 15min
Hki-Pori 3h 18min -> 1h 13min
Hki-Vaasa 3h 43min -> 1h 45min

Närpiöön ei nykyään pääse henkilöjunalla ollenkaan, eikä Karkkilaan. Minimivertailu siis (olet. vaihtoaika 10min):

Hki-Karkkila (bussilla) 1h 10min -> junalla 30min
Hki-Pori-Närpiö (junalla Poriin, sitten bussilla) 5h 23min -> junalla 1h 43min

Entä jos Suupohjan ja Rauman radoilla aloitettaisiin Tampere-Pori -tasoinen taajamajunaliikenne, ja otettaisiin uudelleen käyttöön Pori-Haapamäki -rata ja tehtäisiin samoin? Aiempia metodeja käyttäen:

nyk. Helsinki-Seinäjoki-Kurikka 3h 14min
-> Helsinki-Närpiö-Kurikka 2h 33min

nyk. Helsinki-Seinäjoki-Ilmajoki 3h 3min
-> Helsinki-Närpiö-Ilmajoki 2h 43min

nyk. Helsinki-Tampere-Kankaanpää 3h 31min
-> Helsinki-Pori-Kankaanpää 1h 40min

nyk. Helsinki-Turku-Rauma 3h 32min
-> Helsinki-Kokemäki-Rauma 1h 25min

Voitaneen todeta, että vaikutusalue käsittää puolet Kanta-Hämeestä, Satakunnan, ison osan Pohjanmaata yms. Voi vain spekuloida minkälaiset rakennemuutokset tällainen projekti saisi aikaan. Voi luoja <3

Oivoi. <3Lauantai 13.03.2010 02:41

Kohta töihin ^^ tätä päivää sitä on ootettukin. Oi rakas sanomalehdenjako, sinua olen kaivannut viimeiset 5,5 kk <3333

Ei voi olla totta.Perjantai 05.03.2010 16:04

Noniin, olen kerennyt olla viikon töissä tuolla Hotelli Puijonsarvessa kerroshoitajana...

ja nyt olen saamassa töitä sanomalehdenjakajana! Sieltä firmasta soittaneen tyypin puheista päätellen tuleva työhaastattelu on lähinnä muodollisuus. :P


Mutta jos mie meinaisin pitää vanhankin työni, niin se saattaisi tarkoittaa, että pitäisi herätä 24-1 aikoihin ja ruuhkapäivinä kerkeäisi nukkumaan siinä 17-18 aikaan :DDDD

Apuva. Äitiiiiii

AARGHPerjantai 05.03.2010 02:38

Voi vittu näiden lineaarialkepran laskareitten kanssa perkeleeee!!! :FFFFFF

*aivokuolema*

Antaa olla, nukkumaan ->